Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Cognitive acceleration through science education: alternative perspectives
 
 
Titel: Cognitive acceleration through science education: alternative perspectives
Auteur: Jones, Marion
Gott, Richard
Verschenen in: International journal of science education
Paginering: Jaargang 20 (1998) nr. 7 pagina's 755-768
Jaar: 1998-08
Inhoud: Since the publication in 1991 of Thinking Science, a commercially available scheme resulting from the CASE (cognitive acceleration through science education) (Adey et al. 1989) research carried out by Shayer and Adey, it has been adopted in many schools in the hope of raising standards in science. This paper will review the evidence, add a little more to the debate and consider the educational background to the programme. We will suggest that its adoption can be argued on empirical or philosophical grounds but that each argument carries with it certain consequences which must be borne in mind by any school intending to embark on such a programme.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland