Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Students' understanding of voltage in simple parallel electric circuits
 
 
Titel: Students' understanding of voltage in simple parallel electric circuits
Auteur: Millar, Robin
Beh, Kian Lim
Verschenen in: International journal of science education
Paginering: Jaargang 15 (1993) nr. 4 pagina's 351-361
Jaar: 1993-07
Inhoud: This paper reports an investigation of the performance of school students at age 15 on written diagnostic questions involving the prediction of meter readings in simple electric circuits with parallel branches. Results show that these students tend to perceive such questions in resistance-current terms, with a primary focus on resistor addition, rather than in voltage terms, with two loads being driven from the same source. Common errors in predicting voltages across parallel branches suggest that few students use a mental model of voltage in approaching parallel circuit problems but instead attempt to solve problems by mechanical use of the V=IR equation. Implications for the teaching of electric circuits at this level are identified.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland