Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Students' reasoning about the superposition of electric fields
 
 
Titel: Students' reasoning about the superposition of electric fields
Auteur: Viennot, L.
Rainson, S.
Verschenen in: International journal of science education
Paginering: Jaargang 14 (1992) nr. 4 pagina's 475-487
Jaar: 1992-10
Inhoud: This study concerns students' ideas about the superposition of electric fields. Two paper-and-pencil questionnaires were given to university students to investigate possible obstacles to a correct use of this principle. The results confirm an expected difficulty about Gauss's theorem, i.e., the idea that only 'internal' charges create a field on a given closed surface. Another more surprising finding is that students are reluctant to admit that a field can penetrate into, or go out of, an insulator, particularly because 'charges cannot move'. These first findings are discussed in connection with common features of students' reasoning about mechanics and about multivariable problems. Some directions of future research are proposed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland