Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Contextual conflicts in educators? personal experience narratives
 
 
Titel: Contextual conflicts in educators? personal experience narratives
Auteur: Swidler, Stephen A.
Verschenen in: International journal of qualitative studies in education
Paginering: Jaargang 13 (2000) nr. 5 pagina's 553-568
Jaar: 2000-09-01
Inhoud: This paper describes and analyzes how context acts as a resource for and a constraint upon the personal experience narratives educators tell. Since personal experience narrative is both a form of oral literature and a sociolinguistic event, a narrator is obligated to attend to both the poetic demands of telling a good story and the demands of context. Through a detailed case study of a personal experience narrative, told in the culturally defined scene of a teacher study group, the author demonstrates how the powerful subtleties context can undermine educators? personal experience narration.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland