Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 62 van 192 gevonden artikelen
 
 
  Generating grounded theory of/for educational practice: the journey of three epistemorphs
 
 
Titel: Generating grounded theory of/for educational practice: the journey of three epistemorphs
Auteur: Piantanida, Maria
Tananis, Cynthia A.
Grubs, Robin E.
Verschenen in: International journal of qualitative studies in education
Paginering: Jaargang 17 (2004) nr. 3 pagina's 325-346
Jaar: 2004-05
Inhoud: This article portrays the conceptual journey of three professionals as they grapple with the epistemological, ontological and axiological underpinnings of grounded theory within the context of practice-based research. Writing from the stance of 'epistemorph,' the authors use the concepts of 'functionalist drift' and 'interpretive drift' to depict the intellectual crosscurrents set in motion by their taken-for-granted assumptions about the nature of knowledge. An evolving set of questions reflects shifts in thinking that occur as these assumptions are surfaced and examined. From the 'ground' of this journey, the authors come to an interpretive reframing of key 'logics' of the grounded theory method including theoretical sensitivity, theoretical sampling, coding, constant comparative analysis and memoing.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 62 van 192 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland