Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Administration in the year 2000: serving the client
 
 
Titel: Administration in the year 2000: serving the client
Auteur: Peters, B. Guy
Verschenen in: International journal of public administration
Paginering: Jaargang 21 (1998) nr. 12 pagina's 1759-1776
Jaar: 1998
Inhoud: One component of the increasing emphasis on management in the public sector is an emphasis on serving the “customer” of public sector agencies. Although it is difficult to argue that the clients of the public agencies should not be served courteously and efficiently, there are a number of questions about whether they should be thought of as customers in the same way as in the private sector. Some of those questions are empirical, related to difficulties in clearly identifying the customers of agencies. Other questions are normative, related to the proper definition of the role of the clients of public agencies and the definition of the public interest. These problems require serious rethinking of any simplistic adoption of a customer orientation in government.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 8 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland