Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 88 van 139 gevonden artikelen
 
 
  Paideia: philosophy educating humanity through spirituality
 
 
Titel: Paideia: philosophy educating humanity through spirituality
Auteur: Grosch, Paul
Verschenen in: international journal of children's spirituality
Paginering: Jaargang 5 (2000) nr. 2 pagina's 229-238
Jaar: 2000-12-01
Inhoud: The purpose of this paper is to provide the groundwork for a formal philosophical justification of the study of spirituality as a necessary co-requisite to the study of education. Consequently, much of the paper makes little direct reference to children's spirituality as such; instead it argues that spirituality per se is bound up with the education of self and personhood, irrespective of whether one is a child or an adult. Following MacIntyre's critique of morality, I contend that spiritual discourse and practice have become so fragmented as to be virtually meaningless; I maintain, therefore, that spirituality is an area ripe for, but largely neglected by philosophical inquiry. Drawing on the work of Hadot I argue for a reassessment of the importance of the spiritual exercises favoured by the four major philosophical schools of antiquity.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 88 van 139 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland