Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 68 van 139 gevonden artikelen
 
 
  Invisible Bruises: kindergartners' perceptions of bullying
 
 
Titel: Invisible Bruises: kindergartners' perceptions of bullying
Auteur: Gillies-Rezo, Susan
Bosacki, Sandra
Verschenen in: international journal of children's spirituality
Paginering: Jaargang 8 (2003) nr. 2 pagina's 163-177
Jaar: 2003-08
Inhoud: Currently, few studies address kindergartners' perceptions and understandings of bullying. This study describes 15 Canadian kindergartners' graphic and narrative representations (drawings and stories) of their bullying experiences. Content analysis of the students' drawings and stories explored how they perceived bullying within the context of their lives. In general, findings showed that kindergartners perceive bullying situations as occurring during one-to-one peer interaction and not within social group situations. This study's results are discussed in relation to its socio-emotional, spiritual, and holistic educational implications.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 68 van 139 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland