Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 128 van 139 gevonden artikelen
 
 
  Three Contrasting Approaches in English Church/Faith Schools: perspectives from headteachers
 
 
Titel: Three Contrasting Approaches in English Church/Faith Schools: perspectives from headteachers
Auteur: Johnson, Helen
Verschenen in: international journal of children's spirituality
Paginering: Jaargang 7 (2002) nr. 2 pagina's 209-219
Jaar: 2002-08-01
Inhoud: This article briefly notes the context in which English church/faith schools, supported by public funds, are placed. It then reports on three small and linked research projects into how 14 primary schools, led by their headteachers, belonging to three Christian denominations in England, namely Roman Catholic, Church of England and the Religious Society of Friends (Quakers), transmit their beliefs and culture to their children. It goes on to examine the cultures that can be discerned within these schools and to compare differences. The article concludes by placing the findings on a continuum of closed/open; and, finally, by speculating on the consequences of the findings in a secularized and multi-cultural society.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 128 van 139 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland