Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Student Perceptions of Factors Influencing Tertiary Learning
 
 
Titel: Student Perceptions of Factors Influencing Tertiary Learning
Auteur: Watkins, David
Verschenen in: Higher education research & development
Paginering: Jaargang 3 (1984) nr. 1 pagina's 33-50
Jaar: 1984
Inhoud: An interview study about perception of factors involved in tertiary learning of 60 second year students at the Australian National University is reported. Factors which encourage deep rather than surface level processing are highlighted as are problems of transition from school to tertiary learning. An unexpected outcome was that students' responses to probing about the nature of the differences between school and tertiary learning provided evidence of qualitative differences between the way students utilising deep or surface level processing conceive the process of learning itself. This finding has implications both for those attempting to change these students' approach to learning and for the selection of research methods appropriate for this area.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland