Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 45 van 119 gevonden artikelen
 
 
  Environmental Literacy: functional, cultural, critical. The case of the SCAA guidelines
 
 
Titel: Environmental Literacy: functional, cultural, critical. The case of the SCAA guidelines
Auteur: Stables, Andrew
Verschenen in: Environmental education research
Paginering: Jaargang 4 (1998) nr. 2 pagina's 155-164
Jaar: 1998-05
Inhoud: The author has argued elsewhere for an increased role for linguistics and literary studies within environmental education. Here he argues that the tripartite division of literacy skills as functional, cultural and critical can be useful in both planning and evaluating programmes of environmental education. As exemplification of the latter, the model is applied to a brief discussion of the School Curriculum and Assessment Authority (SCAA) guidelines for environmental education in England. It is concluded that these offer opportunities for teachers to develop all three kinds of environmental literacy, but with an emphasis on skills development which must largely be seen as functional.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 45 van 119 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland