Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 18 van 119 gevonden artikelen
 
 
  Challenging Critical Theory in Environmental Education
 
 
Titel: Challenging Critical Theory in Environmental Education
Auteur: Walker, Kim
Verschenen in: Environmental education research
Paginering: Jaargang 3 (1997) nr. 2 pagina's 155-162
Jaar: 1997-05
Inhoud: This paper asks why educational researchers have failed to improve the teaching and learning of environmental education in schools. It argues that much of this research has been grounded in socially critical theory and, while the theory is an effective mechanism to critique practice, it does not provide the strategies to solve educational problems. The paper develops the argument that socially critical theory falls short of the transformative process and does not adequately explain educational change. If environmental education is to become important in school education a more adequate theory is required.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 18 van 119 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland