Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 116 van 119 gevonden artikelen
 
 
  Valuing and utilizing traditional ecological knowledge: tensions in the context of education and the environment
 
 
Titel: Valuing and utilizing traditional ecological knowledge: tensions in the context of education and the environment
Auteur: Reid, Alan
Teamey, Kelly
Dillon, Justin
Verschenen in: Environmental education research
Paginering: Jaargang 10 (2004) nr. 2 pagina's 237-254
Jaar: 2004-05
Inhoud: The paper discusses the 'value-through-utility' argument as a key ingredient of environmental educators' interests in traditional ecological knowledge (TEK), and examines some of the epistemological and philosophical tensions it generates in employing TEK within the context of learning with sustainability in mind. In an earlier article (Reid et al., 2002), we argued that it is important to recognize that it is outsiders rather than insiders who usually conceptualize TEK. In this paper, we develop this point further, exploring the theorization and practice of TEK-based environmental education in the context of discourses about sustainability and environmental education.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 116 van 119 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland