Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 102 van 119 gevonden artikelen
 
 
  Teaching in Natural Areas: what urban teachers feel is most appropriate
 
 
Titel: Teaching in Natural Areas: what urban teachers feel is most appropriate
Auteur: Simmons, Deborah
Verschenen in: Environmental education research
Paginering: Jaargang 2 (1996) nr. 2 pagina's 149-157
Jaar: 1996-05
Inhoud: This paper describes and discusses a study of urban teachers' perceptions of the use of various natural settings for environmental education. In the study 59 teachers were interviewed. Each teacher was asked to examine a set of black and white photographs depicting four different natural settings. For each setting the teacher made a judgement as to whether particular subject areas (e.g. science, social studies and art) and lesson activities (e.g. writing, plant studies and listening and observation) could be taught there. Implications for the infusion of environmental education throughout the curriculum are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 102 van 119 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland