Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 65 van 87 gevonden artikelen
 
 
  Pupil resilience in the classroom
 
 
Titel: Pupil resilience in the classroom
Auteur: Cefai, Carmel
Verschenen in: Emotional and behavioural difficulties
Paginering: Jaargang 9 (2004) nr. 3 pagina's 149-170
Jaar: 2004
Inhoud: This article describes the development of a teacher's framework to identify a number of primary school classes in Malta characterized by high levels of pupil resilience, namely socio-emotional competence and educational engagement. The article starts by defining resilience as a proactive, contextual and relational phenomenon concerning all pupils, irrespective of individual characteristics or background. It outlines and discusses the construction, administration and scoring of a seven-item framework, followed by an analysis of responses by 22 teachers who rated 465 pupils in their classes, on the basis of which three classes in each school were selected for further study. The conclusion suggests how schools and teachers may use the framework as a descriptive tool in their efforts to promote socioemotional and cognitive competence.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 65 van 87 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland