Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Teachers coping with sexual abuse issues
 
 
Titel: Teachers coping with sexual abuse issues
Auteur: Skinner, Julie
Verschenen in: Educational research
Paginering: Jaargang 41 (1999) nr. 3 pagina's 329-339
Jaar: 1999
Inhoud: This paper is based on my study of how survivors, mothers of survivors and teachers of survivors cope in the aftermath of child sexual abuse. It explores aspects of the experiences of the 14 teacher respondents from that study. The paper examines how teachers dealt with sexual abuse issues and the effects of this on the teachers concerned. It concludes that often insufficient attention is paid to teachers' personal needs, and that in some instances, policies are not sufficiently responsive to the needs of all children. It argues that more training and greater openness are important concerns in dealing with this issue.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland