Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 9 gevonden artikelen
 
 
  No title
 
 
Titel: No title
Auteur: Summers, Mike
Kruger, Colin
Mant, Jenny
Childs, Ann
Verschenen in: Educational research
Paginering: Jaargang 40 (1998) nr. 3 pagina's 311-328
Jaar: 1998
Inhoud: This paper reports research into the preconceptions of efficiency displayed by six primary school teachers, and the ways in which these became more scientific following in-service training. The participating teachers, none of whom were science specialists, readily acquired a scientific view of energy efficiency, even though this was virtually unknown to them before training. A key finding was that many of the views found before training were in fact expressing an understanding of energy conservation (in the sense of 'saving' or 'using less' energy). The evidence from the study is that ideas about energy efficiency (a scientific concept) need to be taught explicitly and distinguished from energy conservation (which, in the sense of using less energy, is a concept describing human action).
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland