Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Criterion-referenced interpretation of examination grades
 
 
Titel: Criterion-referenced interpretation of examination grades
Auteur: Kempa, R. F.
L'Odiaga, J.
Verschenen in: Educational research
Paginering: Jaargang 26 (1984) nr. 1 pagina's 56-64
Jaar: 1984-02
Inhoud: The study reported here examines the extent to which grades derived from a conventional norm-referenced examination (an A-level chemistry examination) can be interpreted in terms of criterion-referenced performance assessments of different abilities and skills. The results suggest that performance on different examination tasks is more affected by the format and subject matter content of questions than by the intellectual abilities tested by them. In the overall sense, it is doubtful whether grades obtained on a criterion-referenced basis can meaningfully be compared with those obtained from norm-referenced examinations.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland