Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 15 gevonden artikelen
 
 
  INSTRUCTION BY TELEVISION: TWO PRESENTATIONS COMPARED
 
 
Titel: INSTRUCTION BY TELEVISION: TWO PRESENTATIONS COMPARED
Auteur: Barrington, H.
Verschenen in: Educational research
Paginering: Jaargang 14 (1972) nr. 3 pagina's 187-190
Jaar: 1972-06
Inhoud: Closed-circuit television equipment was used to produce two versions of a programme on the Psychology of Learning for showing to student teachers. Programme A was designed in accordance with the suggestion that the more a presentation approximates to reality, the more effective it will be. Programme B was designed in accordance with the suggestion that a presentation will be more effective if the information is 'pre-compressed' before transmission. Comparisons were made of the effectiveness for transmitting relevant information of each of the different techniques used to produce Programme A and Programme B and also of the total programmes. The findings indicated the 'pre-compression' procedure to be more effective than the 'realism' procedure.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland