Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 17 gevonden artikelen
 
 
  Metacognitive Realism: a cognitive style or a learning strategy?
 
 
Titel: Metacognitive Realism: a cognitive style or a learning strategy?
Auteur: Jans, Veronique
Leclercq, Dieudonne
Verschenen in: Educational psychology
Paginering: Jaargang 17 (1997) nr. 1-2 pagina's 101-110
Jaar: 1997
Inhoud: Learning implies the learner's ability to make a series of decisions and, in particular, the capacity to assess the quality and reliability of one's own knowledge incapsu-lated in the question: “How far do I already know the content I am supposed to learn?” The authors address the following issues: (1) Is realism in metacognition a stable trait in learners?; (2) If not, by what is it influenced?. After a short review of the literature on the topic and the examination of experimental evidence, metacognition is considered as both a style and a strategy. The need for a taxonomy of metacognitive realism is demonstrated in order to clarify the topic and to facilitate applied research.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 17 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland