Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 188 gevonden artikelen
 
 
  A Longitudinal Study of School Peer Networks and Adjustment to Middle School
 
 
Titel: A Longitudinal Study of School Peer Networks and Adjustment to Middle School
Auteur: Pellegrini, A. D.
Verschenen in: Educational psychology
Paginering: Jaargang 14 (1994) nr. 4 pagina's 403-412
Jaar: 1994
Inhoud: A cohort of children was followed across the first 2 years of their middle school experience. Utilising a multi-method, longitudinal research design, children's school peer networks were described as they moved from sixth to seventh grades. Next, predictive relations between these school peer network variables in sixth grade and seventh grade adjustment was determined. Results indicated that social groupings became more gender integrated from sixth to seventh grades. Further, adjustment can be explained in terms of children adjusting to gender roles.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 188 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland