Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 54 gevonden artikelen
 
 
  An institutional approach to the evaluation of educational technology
 
 
Titel: An institutional approach to the evaluation of educational technology
Auteur: Kennedy, Gregor E.
Verschenen in: Educational media international
Paginering: Jaargang 40 (2003) nr. 3-4 pagina's 187-199
Jaar: 2003-09
Inhoud: While the evaluation of the development, implementation and use of technology in higher education can legitimately be carried out on an individual by individual basis, it is reasonable for institutions to develop their own evaluation approaches to support and guide the evaluation efforts of their staff. This paper outlines an institutional approach that guides the evaluation of educational technology in the Faculty of Medicine, Dentistry and Health Sciences at the University of Melbourne. It proposes roles for an internal evaluator and educational technology practitioners and provides a conceptual framework that guides the evaluation process. Practitioners are supported using micro evaluation guidelines and this process is discussed for two types of evaluation. A discussion of the practical implementation of the framework is supported by the presentation of two evaluation case studies.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 54 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland