Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 39 van 54 gevonden artikelen
 
 
  Technology's impact: symbiotic or asymbiotic impact on differing cultures?
 
 
Titel: Technology's impact: symbiotic or asymbiotic impact on differing cultures?
Auteur: Pan, Cheng-Chang
Tsai, Ming-Hsiu
Tsai, Ping-Ye
Tao, Yedong
Cornell, Richard
Verschenen in: Educational media international
Paginering: Jaargang 40 (2003) nr. 3-4 pagina's 319-330
Jaar: 2003-09
Inhoud: Over the past three years or more, the authors have been examining the impact of technology interventions on students and teachers - from cultures where English is a second language. It is their hypothesis that students and teachers from non-English speaking nations suffer severe disadvantages when technological interventions are superimposed on existing traditional pedagogical models. This paper is the latest in a series that examines extent pedagogies, primarily in Asia, and the pressures of having to re-conceptualize what has been a tradition for centuries. It traces significant educational origins to their cultural roots and examines contemporary initiatives that, if implemented, may well disrupt. It offers possible solutions that, if approached with reconciliation as its focus, might offset catastrophic results and, in fact, achieve pedagogical symbiosis.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 39 van 54 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland