Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 71 van 132 gevonden artikelen
 
 
  Instructor Gender and Student Registration: An Analysis of Preferences
 
 
Titel: Instructor Gender and Student Registration: An Analysis of Preferences
Auteur: McGoldrick, Kimmarie
Schuhmann, Peter W.
Verschenen in: Education economics
Paginering: Jaargang 10 (2002) nr. 3 pagina's 241-260
Jaar: 2002-12-01
Inhoud: The present study uses conjoint analysis to examine college students' choices of elective courses. The relative contributions to student satisfaction or 'utility' of six course and instructor attributes are computed. Results suggest that choice is in large part a function of the perceived interest in course topic, the applicability of course material to future career opportunities, and the time of day the course is offered. A relative preference for low levels of course and instructor rigor may suggest that students also place a high premium on expected grade. The gender of the instructor does not appear to influence the registration choices of most students, but may affect registration decisions made by students that do not belong to a fraternity or sorority, students with low grade point averages, and sophomores. The implication of these results for gender biases in student evaluations is discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 71 van 132 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland