Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 9 gevonden artikelen
 
 
  The calculator as a catalyst for change
 
 
Titel: The calculator as a catalyst for change
Auteur: Walsh, Angela
Verschenen in: Early child development and care
Paginering: Jaargang 82 (1992) nr. 1 pagina's 49-56
Jaar: 1992
Inhoud: Evidence suggests that mathematics in school is seen as a precise tightly structured subject, composed of strict procedures for solving a limited number of specific problems. This results in an inability to apply mathematical concepts to real-life situations. One possible approach to this problem is the use of the calculator as a catalyst for change in the way in which mathematics is presented. By offering pupils the chance to explore mathematical ideas without the fear of failing, children were given confidence as risk takers, problem solvers and constructors of meaning.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland