Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Using email to enable e3 (effective, efficient, and engaging) learning
 
 
Titel: Using email to enable e3 (effective, efficient, and engaging) learning
Auteur: Kim, ChanMin
Verschenen in: Distance education
Paginering: Jaargang 29 (2008) nr. 2 pagina's 187-198
Jaar: 2008-08
Inhoud: This article argues that technology that supports both noncognitive and cognitive aspects can make learning more effective, efficient, and engaging (e3-learning). The technology of interest in this article is email. The investigation focuses on characteristics of email that are likely to enable e3-learning. In addition, in order to optimize the use of email for the support of e3-learning, this article proposes a conceptual framework grounded in research that can guide the systematic design and development process in terms of (a) diagnosing learners' needs, (b) constructing appropriate email, and (c) renewing email. Further research is also discussed, especially with regard to automated systems for email use. The article concludes with the notion that email messages in support of e3-learning may prove to be a transformative technology in distance education.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland