Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Rethinking (e)learning: a manifesto for connected generations
 
 
Titel: Rethinking (e)learning: a manifesto for connected generations
Auteur: Sims, Roderick
Verschenen in: Distance education
Paginering: Jaargang 29 (2008) nr. 2 pagina's 153-164
Jaar: 2008-08
Inhoud: In the broad context of adult and higher education, this article argues that to allow the e of e-learning to disappear would be to lose the opportunity to grasp the enabling and emergent properties of digital networked technology. Through examining cycles of educational technology, current trends in e-learning research, the practices and competencies of educational designers, and the roles of key stakeholders, a framework is established to reinforce the emergence of the nomadic, mobile learner who is dependent not on the teacher or formal educational systems, but on the network of knowledge and skills that can be accessed on an anytime, anywhere, e-learning basis. Through this framework a manifesto for connected generations is proposed, grounded in c3-learning - collaborative, contextual, and connected learning.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland