Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 15 gevonden artikelen
 
 
  Open and distance education as social practice
 
 
Titel: Open and distance education as social practice
Auteur: George, Rigmore
Verschenen in: Distance education
Paginering: Jaargang 16 (1995) nr. 1 pagina's 24-42
Jaar: 1995
Inhoud: This paper explores distance education as social practice by drawing on theories of communication and sociolinguistics. Language is fundamental to all social situations including open and distance educational contexts. It is through language that teachers construct texts which indicate student learning intentions; and it is through language that students reconstruct these intended meanings and give expression to them. The paper argues that success as an open or distance education teacher or student is dependent on expertise in the linguistic demands of the educational context. Though some of these demands are common with traditional forms of education, open and distance contexts add another level of complexity. In particular, the paper advocates a consideration of discourses as fundamental.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland