Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 11 van 14 gevonden artikelen
 
 
  Student perceptions of the situational, institutional, dispositional and epistemological barriers to persistence
 
 
Titel: Student perceptions of the situational, institutional, dispositional and epistemological barriers to persistence
Auteur: Garland, Maureen R.
Verschenen in: Distance education
Paginering: Jaargang 14 (1993) nr. 2 pagina's 181-198
Jaar: 1993
Inhoud: Ethnography was used to elucidate barriers to completion in natural resource sciences distance education. The aim was to increase understanding of those variables associated with persistence and withdrawal, particularly to discern better the role of disciplinary content in these phenomena. The courses provide exemplars of epistemological stances that are broadly relevant. Both withdrawal and persisting students experienced situational, institutional, dispositional and epistemological problems that posed barriers to completion. Elucidation of the epistemological problems makes it evident that course content itself cannot be ignored in any theoretical or practical consideration of distance education attrition.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 11 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland