Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
 
  The EU-cators: Discourses of Education and Ontologies of the EU in Hungarian Handbooks
 
 
Titel: The EU-cators: Discourses of Education and Ontologies of the EU in Hungarian Handbooks
Auteur: Kovacs, Melinda
Verschenen in: Debatte
Paginering: Jaargang 16 (2008) nr. 1 pagina's 87-99
Jaar: 2008-04
Inhoud: This article compares two handbooks about the European Union (EU) published in Hungary. One of them is in Hungarian and therefore has a putative audience of Hungarian speakers. The other handbook is in English and therefore has a putatively international audience. Based on the assumption that providing education is one of the key functions of states, the two books are compared on what they say about education and the EU and whether they have a state-like ontology for the EU. The findings reveal that the two handbooks in fact do not conceptualize the EU as a state or a state-like structure even though there are indications that it is understood as an empire.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland