Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 182 van 227 gevonden artikelen
 
 
  The competitive ethos in television newswork
 
 
Titel: The competitive ethos in television newswork
Auteur: Ehrlich, Matthew C.
Verschenen in: Critical studies in media communication
Paginering: Jaargang 12 (1995) nr. 2 pagina's 196-212
Jaar: 1995-06
Inhoud: This article seeks a broad-based critical understanding of competition in the television news business. It views competition not only in terms of a corporate drive for profit but also as a way in which television newsworkers make sense of their jobs and socially construct their world. Yet through these competitive norms and practices, newsworkers inadvertently help legitimate the societal status quo and perpetuate corporate control of the media. Furthermore, this “competitive ethos”; pervades American culture and may have destructive consequences.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 182 van 227 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland