Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 62 van 106 gevonden artikelen
 
 
  Making Object-Oriented Concepts Play a Central Role in Academic Curricula
 
 
Titel: Making Object-Oriented Concepts Play a Central Role in Academic Curricula
Auteur: Lalonde, Wilf R.
Verschenen in: Computer science education
Paginering: Jaargang 4 (1993) nr. 1 pagina's 13-23
Jaar: 1993
Inhoud: Academics have been slow to respond to the need for experts in object-oriented technology and have generally responded by treating the new technology as an addendum to conventional curricula, either through special advanced courses or as final topics in existing courses. A much more radical integration with the curriculum is needed to ensure that the fundamental notions of object-oriented programming become ingrained in the thought processes of next generation students. This article describes how Carleton University made this radical change by switching to Smalltalk as the primary pedagogic language.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 62 van 106 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland