Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 33 van 106 gevonden artikelen
 
 
  Developing the Breadth-First Curriculum: Results of a Three-Year Experiment
 
 
Titel: Developing the Breadth-First Curriculum: Results of a Three-Year Experiment
Auteur: Tucker, B. Allen
Bernat, Andrew P.
Cupper, Robert D.
Kelemen, Charles F.
Ungar, Ruth
Verschenen in: Computer science education
Paginering: Jaargang 8 (1998) nr. 1 pagina's 27-55
Jaar: 1998-03
Inhoud: This article summarizes the results of designing, class-testing, and developing teaching materials (texts, laboratory manuals, and software) for a novel introductory curriculum in computer science known as the “breadth-first curriculum.” This curriculum covers the first four one-semester courses in an undergraduate computer science major, and has been class-tested in several colleges of science, engineering, and liberal arts. It differs fundamentally from the traditional model because it emphasizes breadth of discipline coverage, regular structured laboratory experiences, incorporation of theory, and inclusion of the social context as essential parts of each course.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 33 van 106 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland