Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Decentralisation of education in Cambodia: searching for spaces of participation between traditions and modernity
 
 
Titel: Decentralisation of education in Cambodia: searching for spaces of participation between traditions and modernity
Auteur: Pellini, Arnaldo
Verschenen in: Compare
Paginering: Jaargang 35 (2005) nr. 2 pagina's 205-216
Jaar: 2005-06
Inhoud: This paper analyses community participation in Cambodian schools, looking at the spaces for participation and the cluster school system strategy adopted by the royal government to decentralise education. While institutionalised spaces of participation are relatively new, Cambodian communities have traditionally supported schools despite 25 years of political turmoil. Today communities provide material contributions but their participation in internal decision-making processes is still limited. While some local NGOs have shown that more active participation is possible, the factors that limit the establishment of democratic spaces for participation are to be found in the institutional set-up and, more importantly, in the trauma caused by the conflict, and in Cambodian socio-cultural norms.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland