Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Emergency education: a critical review of the field
 
 
Titel: Emergency education: a critical review of the field
Auteur: Kagawa, Fumiyo
Verschenen in: Comparative education
Paginering: Jaargang 41 (2005) nr. 4 pagina's 487-503
Jaar: 2005-11
Inhoud: Emergency education, (that is, education in emergency situations) came to the fore in the 1990s. Defining this new field is not free from contestation. This article describes the trajectory and characteristics of the field and issues arising, focusing on different international discourses as well as contents of teaching and learning, and pedagogy. A key issue addressed is the underpinning concept of development in discussions of emergency education. This article is critical of the narrow focus on economic development and suggests that emergency education needs to address comprehensive development towards quality of life for all. It also suggests that participation is key to sustainable initiatives.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland