Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 11 van 13 gevonden artikelen
 
 
  Teacher immediacy and student involvement: A dual process analysis
 
 
Titel: Teacher immediacy and student involvement: A dual process analysis
Auteur: Booth-Butterfield, Steven
Mosher, Nina
Mollish, David
Verschenen in: Communication research reports
Paginering: Jaargang 9 (1992) nr. 1 pagina's 13-21
Jaar: 1992-06
Inhoud: A field experiment investigated the impact of teacher immediacy and student involvement on student attitudes toward learning. Based on dual process models of persuasion, it was predicted that teacher immediacy would interact with student involvement. Undergraduate students (N = 123) were randomly assigned to one of four immediacy / involvement conditions during a regular class session. Student attitude was strongly affected by immediacy, but this effect interacted with involvement. Teacher immediacy operated as a persuasion cue, showing greater impact under low involvement conditions compared to high involvement.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 11 van 13 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland