Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Teacher Machiavellianism and Social Influence in the College Classroom: Implications for Measurement
 
 
Titel: Teacher Machiavellianism and Social Influence in the College Classroom: Implications for Measurement
Auteur: Teven, Jason J.
Verschenen in: Communication research reports
Paginering: Jaargang 24 (2007) nr. 4 pagina's 341-352
Jaar: 2007
Inhoud: Recent contributions to instructional communication theory and research have brought new attention to the issue of instructional influence in the classroom. This study explored the teacher trait Machiavellianism and its relationship with students' perceptions of teacher power. Data were drawn from paired samples of college teachers and classes of students. Teacher Machiavellianism was found to be negatively related to students' perceptions of teacher expert power and positively related with perceptions of teacher legitimate power. The results provide a theoretical foundation for future research in instructional communication. Implications of this study concerning the development of “state” or situational Machivellianism measure for teachers are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland