Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 10 gevonden artikelen
 
 
  The Effects of Teacher Clarity, Nonverbal Immediacy, and Caring on Student Motivation, Affective and Cognitive Learning
 
 
Titel: The Effects of Teacher Clarity, Nonverbal Immediacy, and Caring on Student Motivation, Affective and Cognitive Learning
Auteur: Comadena, Mark E.
Hunt, Stephen K.
Simonds, Cheri J.
Verschenen in: Communication research reports
Paginering: Jaargang 24 (2007) nr. 3 pagina's 241-248
Jaar: 2007
Inhoud: The present study examined the effects of teacher clarity, teacher immediacy, and teacher caring on student motivation and affective and cognitive learning. Participants (233 undergraduate students enrolled in a freshman-level communication skills course at a large midwestern university) read descriptions of a hypothetical instructor who was described as being either low or high in nonverbal immediacy, teacher clarity, and teacher caring. Results revealed significant main effects for each independent variable and several significant two-way interactions. Data suggest that teacher behaviors, especially teacher immediacy and teacher clarity, play complimentary roles in enhancing student learning.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland