Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Evaluating Cognitive Outcomes of Service Learning in Higher Education: A Meta-Analysis
 
 
Titel: Evaluating Cognitive Outcomes of Service Learning in Higher Education: A Meta-Analysis
Auteur: Novak, Julie M.
Markey, Vern
Allen, Mike
Verschenen in: Communication research reports
Paginering: Jaargang 24 (2007) nr. 2 pagina's 149-157
Jaar: 2007
Inhoud: This meta-analysis of nine studies compares courses with and without a service learning component on the basis of the amount of learning. The summary finds that the addition of a service learning component increases learning outcomes (d = .424). Using the Binomial Effect Size Display, this improvement translates into about a 53% improvement. The implications for the debate over whether to incorporate are discussed as well as the limitations of the available data.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland