Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 14 gevonden artikelen
 
 
  Fashion in the classroom II: Instructor immediacy and attire
 
 
Titel: Fashion in the classroom II: Instructor immediacy and attire
Auteur: Gorham, Joan
Cohen, Stanley H.
Morris, Tracy L.
Verschenen in: Communication research reports
Paginering: Jaargang 14 (1997) nr. 1 pagina's 11-23
Jaar: 1997
Inhoud: Results of a 2 (immediacy conditions) X 3 (attire conditions) experimental study indicated lesser effects of attire on person perceptions when studied in a live interaction context as opposed to responses to photographs, as has been typical in previous studies. Influence of attire was largely limited to ratings of instructor extroversion, while immediacy influenced perceptions of extroversion, composure, character, competence, homophily, and learning. There was no statistically significant interaction between attire and immediacy; i.e., there was no indication that strategic choice of attire bolsters student ratings of non-immediate instructors, or that “non professional” attire hurts judgements of immediate instructors.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland