Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 123 van 145 gevonden artikelen
 
 
  The relationship between student interest and teacher's use of behavior alteration techniques
 
 
Titel: The relationship between student interest and teacher's use of behavior alteration techniques
Auteur: Weber, Keith
Verschenen in: Communication research reports
Paginering: Jaargang 21 (2004) nr. 4 pagina's 428-436
Jaar: 2004
Inhoud: Two hundred and nine college students completed surveys that pertained to their perceptions of teacher behaviors (BATs) and their level of interest. Interest was measured using the Frymier, Shulman, and Houser (1996) Learner Empowerment Scale. Not only do the results indicate that pro-social teacher behaviors are related to increased levels of student interest, but results show that different teacher behaviors are differentially related to the separate dimensions of interest. This supports earlier assertions by Weber, Martin and Patterson (2001) that interest is a multifaceted construct providing teachers with different avenues to influence their students' affective responses.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 123 van 145 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland