Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 32 van 103 gevonden artikelen
 
 
  Effects of Test Order and Modality on Sustained Attention in Children With Epilepsy
 
 
Titel: Effects of Test Order and Modality on Sustained Attention in Children With Epilepsy
Auteur: Taylor-Cooke, Patricia A.
Fastenau, Philip S.
Verschenen in: Child neuropsychology
Paginering: Jaargang 10 (2004) nr. 3 pagina's 212-221
Jaar: 2004-09
Inhoud: Neurological conditions affect sustained attention, but the effects of modality and interactions with test order have not been examined. In a 2 × 2 (Order × Modality) design using 54 children with chronic epilepsy, performance was compared on an auditory measure (modified Seashore Rhythm Test) versus a visual measure of attention (modified Conners' Continuous Performance Test). Auditory scores were worse than visual, F(1, 52) = 98.93, p<.001, but there was no order effect or interaction (p>.05). Implications for assessment and intervention are discussed.
Uitgever: Psychology Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 32 van 103 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring