Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Forms of Discourse: a typology of teachers and commitment
 
 
Titel: Forms of Discourse: a typology of teachers and commitment
Auteur: Thapan, Meenakshi
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 7 (1986) nr. 4 pagina's 415-431
Jaar: 1986-12
Inhoud: An attempt is made in this paper to arrive at a typology of teachers within the specific context of two forms of discourse, ideological and educational, which constitute a particular school in India. It is suggested that the mode of recruitment, the teachers' perspectives on and adaptations to the particular ideology and the role, and their commitment to the same are significant factors contributing to the shaping of a teacher typology. In this particular context, the teacher is thus both defined by and perpetuates the two forms of discourse in the school. The data on which this paper is based was collected in 1981 through the use of questionnaires, interviews (both structured and unstructured) and observation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 8 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland