Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Social dynamics, university experiences, and graduates' job outcomes
 
 
Titel: Social dynamics, university experiences, and graduates' job outcomes
Auteur: Grayson, Paul J.
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 25 (2004) nr. 5 pagina's 609-627
Jaar: 2004
Inhoud: In Canada, little attention has been paid to the extent to which job outcomes are the result of the human capital honed in university or of broader social dynamics. Combining the fundamental insights of status attainment and cultural reproduction theories with propositions of the college impact model, the current study examines the effects of cultural, social and human capital on four job outcomes two years after graduation from a Canadian university. Overall, it is found that variables measuring cultural and human capital have independent effects on job outcomes; however, the impact of social capital is minimal. The findings suggest that graduates' job outcomes are connected to broader social dynamics as well as to what they might learn in university.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland