Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Social Difference and Antagonism Within the 16-19 Core Curriculum
 
 
Titel: Social Difference and Antagonism Within the 16-19 Core Curriculum
Auteur: Avis, James
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 13 (1992) nr. 3 pagina's 361-373
Jaar: 1992
Inhoud: The paper considers models of the core curriculum, which it argues are inadequate as their understanding of social difference is truncated. Although these models recognise difference this is located within a pluralist framework and is implicitly viewed as an impediment that hinders equal opportunities. The effect is to normalise the white, male middle class subject and to ignore social antagonism. Skill in the core curriculum becomes technicised, and a differentiated and segmented curriculum is left in place.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland