Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 191 gevonden artikelen
 
 
  Basil Bernstein at the Micro Level of the Classroom
 
 
Titel: Basil Bernstein at the Micro Level of the Classroom
Auteur: Morais, Ana M.
Verschenen in: British journal of sociology of education
Paginering: Jaargang 23 (2002) nr. 4 pagina's 559-569
Jaar: 2002-12-01
Inhoud: This paper focuses on questions related to pedagogic practices in the classroom and is fundamentally based on Bernstein's theory of pedagogic discourse. It discusses the interplay of the characteristics of pedagogic practice which former studies have indicated contain the potential for a better scientific understanding. It also discusses the importance of a mixed pedagogic practice with strong or weak values of classification and framings, depending on given aspects of that practice. The paper continues with a discussion of some aspects of the methodologies used, and a discussion of education as a horizontal structure of knowledge with science educators' common reluctance to accept ways of teaching based on horizontal structures of knowledge with weak grammars (e.g. sociology). The paper suggests how this can be reversed if Bernstein's theory, with its high conceptual structure, is considered.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 191 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland