Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 38 van 69 gevonden artikelen
 
 
  Researching policy borrowing: some methodological challenges in comparative education
 
 
Titel: Researching policy borrowing: some methodological challenges in comparative education
Auteur: Phillips, David
Ochs, Kimberly
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 30 (2004) nr. 6 pagina's 773-784
Jaar: 2004-12
Inhoud: This article considers some of the methodological challenges involved in investigating, within the traditions of comparative research in education, the complex issue of educational 'policy borrowing'. It discusses notions of 'borrowing' and 'influence' and refers to a model previously proposed by the authors for the analysis of what are seen as four stages in the policy borrowing process which can be tested empirically. These are identified as cross-national attraction, decision, implementation, and internalization/indigenization. The problems involved in researching each stage of this process are considered, in particular in relation to the authors' previous work on the attractiveness to British observers of educational policy in Germany over a long historical period.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 38 van 69 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland