Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 31 van 69 gevonden artikelen
 
 
  Mathematics and science choice following introduction of compulsory study profiles into Dutch secondary education
 
 
Titel: Mathematics and science choice following introduction of compulsory study profiles into Dutch secondary education
Auteur: van Langen, Annemarie
Rekers-Mombarg, Lyset
Dekkers, Hetty
Verschenen in: British educational research journal
Paginering: Jaargang 34 (2008) nr. 6 pagina's 733-745
Jaar: 2008-12
Inhoud: Since 1998, upper level secondary education pupils in the Netherlands are required to choose one of four study profiles with their own specific and fixed combinations of final examination subjects. With the aid of multilevel analyses, the extent to which this situation has led to changes in the determinants of mathematics and science choice (i.e. selection of a science profile) is examined for more than 3500 pupils. From a meritocratic perspective, the relative contributions of background characteristics versus personal aptitude are examined. The introduction of the study profiles appears to have produced sharper lines with respect to sex and socio-economic status. Optimal use is thus not made of existing science talent.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 31 van 69 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland