Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 64 van 75 gevonden artikelen
 
 
  The Neuropsychological Educational Approach to Cognitive Remediation (NEAR) Model: Practice Principles and Outcome Studies
 
 
Titel: The Neuropsychological Educational Approach to Cognitive Remediation (NEAR) Model: Practice Principles and Outcome Studies
Auteur: MEDALIA, ALICE
FREILICH, BRYAN
Verschenen in: American journal of psychiatric rehabilitation
Paginering: Jaargang 11 (2008) nr. 2 pagina's 123-143
Jaar: 2008-04
Inhoud: NEAR is an evidence based approach to cognitive remediation which was specifically developed for use with psychiatric patients. NEAR emphasizes the fact that cognitive remediation is essentially a learning activity and therefore instructional techniques incorporate basic educational principles that have been shown to enhance learning. Rather than using a fixed software package, NEAR uses a variety of exercises, which are chosen based on whether they meet the criteria to both address neuropsychological deficits and be motivating and engaging. The theory behind the NEAR program, practice principles and outcome studies are reviewed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 64 van 75 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland