Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 15 van 16 gevonden artikelen
 
 
  The pre-school child sustains a traumatic brain injury: Developmental and learning issues
 
 
Titel: The pre-school child sustains a traumatic brain injury: Developmental and learning issues
Auteur: Bryan, Martha R.
Verschenen in: NeuroRehabilitation
Paginering: Jaargang 5 (2014) nr. 4 pagina's 323-330
Jaar: 2014-02-13
Inhoud: The incidence of acquired brain injury in infants and pre-school children is increasing, creating new challenges for assessment and intervention. This paper presents a context for assessment and interventions by describing the developmental effects of traumatic brain injury in young children, from birth to the age of 5 years. A review of the literature on the developmental and learning issues of the infants, toddlers and young children who sustain traumatic brain injury is presented. Information on resources including the federally-funded, state-administered Infant and Toddler and Pre-school Programs is included, along with suggestions for interventions.
Uitgever: IOS Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 15 van 16 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland